onsdag 17 maj 2006

Ni borde få lite sol av oss.

Det är sant. Sverige är fantastiskt. Den senaste tiden har "alla" ringt och berättat om att sommaren har kommit till Sverige, det har varit +25 grader - och jag har känt mig glad. För det är faktiskt inte inte lika roligt att berätta att vi haft ca. 20 grader de senaste tre månaderna, när folk knappt orkar gå utanför dörren hemma i Sverige. Men vad har nu hänt? Samtalen om vädret har tystnat. Det är inte lika kul längre. Igår var det nollgradigt på kvällskvisten, frost på bilrutorna och regn på dagen i Stockholm. Det känns orättvist, även om regnet åtminstone hjälper alla pollenallergiker. Men det räcker så. Snälla, ge Sverige lite mer sol och värme NU. Jag vill att mina vänner ska bli glada och pigga! Dessutom kommer jag till stan snart och då vill jag äta hummersoppa på Sturehofs uteterass och dricka latte hos Lisa på torget.

Här pratar ingen om vädret. Nästan aldrig. Och särskilt inte idag. Det är ju UEFA Champions League final. Barça möter Arsenal i Paris ikväll. Större och viktigare än så kan det inte bli. Det är 25 grader varmt och hela Barcelona vibrerar.

Inga kommentarer: