fredag 19 maj 2006

Sorry Carola, Barça är större.

Jag ångrar mig. Spansk TV kan vara bra. För första gången i världshistorien fanns det TVÅ intressanta program. Dessutom direktsändning med svenska huvudpersoner i bägge fallen.

1. Carola kvalar i Eurovision Song Contest i Aten på TVE 2.
2. Barça och Henke Larsson firas på Camp Nou inför tusentals fans på TV3.

Det var inte ett svårt val. Barça är större. Måste erkänna att musiken och artisterna som uppträdde på Camp Nou var gräsliga. De hade INTE kvalat vidare i Aten. Trots det ville jag se varje sekund av det spektakulära firandet. När fyrverkerierna började i TV-rutan kunde jag se samma färger på himlen utanför vårt fönster när jag tittade upp mot Camp Nou. Magiskt nära.

Jag slog över i reklampausen. Värsta flytet. Nr. 20 presenterades. Carola. Blått. Guldigt. Vita tänder och intensiva ögon. Den spanska programpresentatören presenterade Carola i stora ordalag och t.o.m. efter låten fortsatte TV-rösten att berätta om Sverige och vår stora stjärna. Helt i linje med Sveriges PR-strategi. Bra jobbat. Fast den spanska telefonväxeln pallade inte trycket. Jag ringde och ringde, för nu får jag helt plötsligt rösta på "mitt eget land", men jag kom inte fram...Läste på nätet någon timme senare att vi gått vidare. Hurra.

I helgen ska vi ut på lyxkryssning. Jungfrufärd i Medelhavet för Voyager of the Seas. Overklig upptakt; när vi precis flyttat ned var vi i sportaffären och köpte gympaskor till Max. Min son började prata med en kille i samma ålder från Norge och vi hälsar på föräldrarna. De hade nyligen flyttat hit från Asien och svenska pappan skulle starta upp norska Royal Caribbean Cruises i Barcelona. Vi bytte visitkort, har setts några gånger och nu är vi bjudna på en Medelhavskryssning i dagarna tre. Helt fantastiskt roligt! Måste komma ihåg att hämta ut Henriks smoking.

1 kommentar:

Anonym sa...

Darling!!Kryssning..vilken flax!! Jag är avis, ha det jättekul..kram//Cecilia