lördag 3 juni 2006

En stor dag.

Max har en katalansk vän från skolan på besök. Och inte vilken vän som helst. Utan hans viktigaste vän; den flicka han är övertygad om att han ska gifta sig med.

Jag smyglyssnar. Är helt fascinerad. Min son talar ett språk jag själv inte ens förstår; katalanska. De leker, busar och kramas. Känner mig stolt som tog initiativet och bjöd in henne. Mamman lämnade flickan här i förmiddags och de har umgåtts hela dagen. Max första egna katalanska kompis hemma hos oss. Grodprinsessan. Det är stort.

Och fotbollen, ja det gick ganska bra. Tjugo barn och en förvirrad ung tränare som tog sig ett bloss innan passet. Barnen sprang åt olika håll. Min son var en modig, nyfiken nybörjare, men han fick inga instruktioner om vad eller hur han skulle göra. Av någon anledning tyckte han ändå det var kul och vi gör ett nytt försök nästa vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

I find some information here.