onsdag 7 juni 2006

Så firade vi Sveriges Nationaldag i Barcelona.

Mannen kom hem från Svalbard, det är svenska nationaldagen och här ska firas. Självklart kom vi kom iväg hemifrån alldeles för sent. Max somnade i bilen. Trafikkö. Ingen parkeringsplats. När vi kom fram fortsatte Max att sova. Ingen barnvagn. Två ihopsatta stolar blev säng. Vi kom en och en halv timme för sent till Skandinaviska klubbens firande! Missade typ allt.

Sveriges Ambassadör i Madrid hade redan hållit sitt högtidstal. Sveriges Generalkonsul hade redan bjudit på ett glas cava. Och SWEA-kören Corallerna hade redan sjungit sina vårvisor.

Innan alla splittrades hann vi boka in en sommar-BBQ-fest på stranden och Lena bjöd hem oss på ett glas vin. Så vid tiotiden hamnade vi hemma hos henne och Marcelo. Alla barnen sov och vi drack vin ute på terrassen. Trots magen smygsmakade jag faktiskt en klunk också. Kände mig superbusig, nästan rebellisk. Fast egentligen behöver jag inte vara så försiktig. Min gynekolog i Spanien säger att vi gravida kan riskfritt dricka max två glas vin i veckan!!! Fast jag litar mer på gamla hederliga svenska rekommendationer. Så nu har jag varit totally wild.

Inga kommentarer: