lördag 1 juli 2006

Bilder från festen igår kväll.

Födelsedagsbarnet Henrik, är nu 37 år. Gjorde frun tårtorna? Gjorde frun goda tapas med Chorizo korv? Gjorde frun smaskiga pizzabitar? Såklart inte. Mannen fixade allt.

Min hypotes är att om jag skämmer bort Mannen, så kanske han tröttnar.

Men vi sjöng i alla fall Ja må han leva när han fick frukost på sängen i morse...en yogurt med ett nedstoppat ljus och ett glas äppeljuice. Och så en puss förstås. Alltid något.

Josefine fyllde också år. Hon gjorde fantastiska cocktails i baren. Hennes söta vänner Emilio och Joaquim förgyllde festen. Fast när glasen flög i marken visste killarna inte riktigt hur en dammsugare fungerar... Lena hjälpte till och fick komplimangen; "You were born to vacuum". Kanske inte världens raraste kommentar så Joaquim fortsatte; "Well, that didn't come out right, did it?"

DRINKAR i baren på terrassen:
Black Russian, Cuba Libre, Frozen Daiquiri, Frozen Margarita, Gin Tonic, Maxy, Mojito, Spritzer, Tequila Sunrise, White Russian

På festen firade vi också Henriks kollega Ignacio som nyss fyllt 40 år.

Lisa och Madeleine, två snygga pinglor samt Pedro, som alltid är en äkta gentleman. Öppnar med en komplimang till värdinnan och går under kvällen in till sovrummet och pratar med Max, som tittar på Superhjältarna. Barn är också viktiga säger han och värdinnan smälter. Jo, Max, ja. Vi hade sagt att det var en vuxenfest, så han höll sig undan. Han somnade vid tiotiden och vaknade inte av 100 decibel på stereon i rummet intill. Han har blivit van genom åren. Perfekta partybarnet.

Dansade nykter.
Det blev förstås inga roliga spritdrinkar till mig. Bebisen gillar inte alkohol. Fast jag fick i alla fall smaka några alkoholfria Strawberry Daiquiri. Och så dansade jag mycket för att hålla mig pigg.

På bilden:
Två singlar som hade mysigt tillsammans - och så Rikard. Discobollen gillar jag. En av de två röda spotlightens uppe till vänster gjorde rummet fullt av röda dansande pussmunnar.

The blogger herself, on the dance floor. Idag har jag precis gått in i 6:e graviditetsmånaden. Mår oförskämt bra. Tror det är min padel träning som håller mig pigg. Padel? Jo, det är som en blandning av tennis och squash som vi brukar spela på banan nere på innegården.

Nyss tittade jag på mig själv på Barcelona TV. Mannen skrattade hela tiden. Hånskratt? Ja, lite pinsamt var det ju.

Ikväll blir det party igen. Våra vänner Malin och Ramón har avskedsfest. De ska tyvärr flytta till Shanghai... Fast just nu tänker jag mest på hur jag ska orka en kväll till?

5 kommentarer:

Anonym sa...

I stumbled upon your blog -- and it just seems that someone has a very fine group of friends -- congratulations

Anonym sa...

Tack för en kick ass fest Maria ;)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Me sa...

Härligt smajl!

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»