tisdag 4 juli 2006

Dåliga värden.

100 genom 50. Lågt blodtryck.
11,8 g/dl. Lågt järnvärde.
Sammandragningar.

Över 30 grader varmt och soligt.

Gynekologen (istället för barnmorska) undrade idag:
Dricker du 2 liter vatten om dagen? Nja.
Äter du järntabletter innan frukost tillsammans med apelsinjuice varje morgon? Nja.
Tar du dina vitaminer tillsammans med lunchen varje dag? Nja.
Har du köpt kalcium som du äter varje kväll? Nja.

Det är alltså därför jag är helt slut emellanåt. Ibland orkar jag knappt stå upp, utan är helt borta. Det brukar kännas som att jag ska svimma.

Måste sköta om min gravida kropp lite bättre.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ta nu vara på er! Det är svårt ibland att ändra på sig, man vill ju leva sitt liv. Jag blev sjukskriven pga högt blodtryck och med stränga order att hålla mig lugn - de två sista månaderna gick oändligt långsamt.

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»