söndag 23 juli 2006

Älgö, Saltsjöbaden

Känner mig splittrad. Det är konstigt att bo i Stockholms lägenheten. Vårt Barcelona liv blir som en dröm och framför mina ögon ser jag endast en massa to-do-lists. Borde det. Måste det. Bara det först.

När ska jag hinna fixa med allt när doktorn har sagt att jag helst bara ska vila? Har hört historier om män som åkt ambulans in till sjukhuset med hjärtinfarkt p.g.a. stress och hög arbetsbelastning och ändå smugglat in datorn till sjuksängen. Är jag likadan? Jag vet att jag inte borde anstränga mig, men vill ändå fixa och greja med alla saker i Stockholm. Kanske är det innerstan som stressar.

Fårostsallad på Stationshuset i Saltsjöbaden till lunch. Badade vid den lilla sandstranden på vårt älskade Älgö. Vi lämnade det underbara lantstället när vi flyttade till Barcelona. Träffade i eftermiddag våra gamla Älgögrannar; Kerstin, Benny och Martin. Max plockade hallon. Nostalgi.

Det ligger en liten kille i min mage. Har en ultraljudsbild på själva beviset. Vi tror att han kommer att heta Ted. Kanske Sydney. Eller Tom. Nästan som morfar Tomas. Och som funkar bra tillsammans med Max.

Tom & Max Agrell. Ska smaka på det ett tag till.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jag har en liten kusin som heter Ted och tycker att det är så gulligt.


(Blir bara mer och mer sugen på Barcelona när jag läser din blogg)

Lisa sa...

Å, grattis! En Ted. Fint. Själv köpte jag en barnvagn i helgen utan minsta tillstymmelse till barn någonstans. Men en fin barnvagn var det!

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

Hej Maria!
Skulle kolla upp en hemsida som jag la upp förra sommaren när jag skulle hyra ut lillstugan och hamnade här och såg mitt namn nämnas på din blogg. Hoppas allt är bra. Vi var i Barcelona för 3 veckor sedan. Jag försökte nå er utan resultat. Har lust att flytta tillbaks dit igen. På Älgö har det hänt en del. Mitt hus har blivit brunt, Cristian och Annas hus ska bli gult. Dom har seppat och fått en son till och Erik som bor där nu har sålt sin lilla firma Discshop.se till Bonniers och han ska sälja nästa år. Han har köpt en jordbuksfastighet i närhetan av Sandhamn. Försökte maila till Dr. Henrik men fick inget svar. Min mail är: benny.grun@hotmail.com
Åker nog ner till Barcelona snart igen. Då kan vi höras. Hälsa killarna!

//bbenny