torsdag 20 juli 2006

Saltholmen, Göteborg

Vi slängde ut de krabbor som barnen fiskat upp med musslor som bete på förmiddagen. Plockade hallon längs grusvägen på väg från stranden. Åt lunch på fiskdelikatess-kiosken i hamnen innan vi körde söderut mot Göteborg igen.

Träffade Henriks nära vän Lars och hans gravida tjej Cecilia ute på Saltholmen. Hon beräknas få barn precis två månader tidigare än jag. Och min egen lillasyster ska få en bebis två månader senare än jag. Vilken tajming. Bebisen kommer att få både en jämngammal lekkamrat och kusin. Saltholmen är en riktig pärla nära stan. Tog ett dopp i den vackra solnedgången.

Vi käkade smaskig het thailändsk take away mat och min mage började bråka rejält. Aj aj, aj, vilka sammandragningar. Blev lite orolig och ringde Danderyds förlossning på kvällen för att få några heta tips. De visste inte riktigt. Kanske är det blindtarmen, men det känns som en muskel som har fått kramp. Tror inte jag bör äta stark mat. Tarmarna får inte riktigt plats att jobba ordentligt. Det känns som att jag har håll. Hela tiden. Ibland mer, ibland mindre. Får svårt att gå upprätt. Från 34 år till 84 år över en dag.

På vägen upp mot Stockholm stannar vi och tar in på Scandic Hotell i Jönköping. Ska försöka sova och hoppas det blir bättre imorgon bitti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fantastiskt vackert foto! Underbart med magarna.

Anonym sa...

Due signora grasso in riproduzione!

På väg från Skåne till Stockholm kom the Crownberrys på den smarta idén att äta/fika på IKEA-varuhus längs med E4:an. Där är det barnvänligt md stora ytor och all typisk IKEA-barnvänlighet, bra med P-platser, prisvärd mat och kaffe. Fritt från långtradarchaffisar och turister. Kanske kan vara nåt för er som snart blir fler....

Jag sitter med badbyxorna i handen och väntar på att din make ska hämta mig så att vi ska ta ett nattdopp på badberget.

Kram! Nic

Anonym sa...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»