torsdag 27 juli 2006

Stora Tistronskäret nära Möja

Jag har oro i hela kroppen. Vi har fattat ett jobbigt beslut idag. Vi ska flytta ur vår Stockholms lägenhet. I höst när jag blir mamma igen, så kommer jag inte att jobba i Sverige lika mycket. Då känns det onödigt att betala dubbla hyror. Men oj, vad tungt att packa och flytta alla grejer. Speciellt nu, när jag inte får bära något. Och mannen börjar jobba igen i Barcelona redan på måndag. Hur ska det gå? Vi har en månad på oss. Måste fixa barnvakt och lyfthjälp.

Vi blir tvungna att åka hem från båtsemestern redan idag, för att sätta igång med nedpackningen. Var ska vi ställa alla saker? Ringer genast Myrorna och bokar en hämtning. Ringer också en transportfirma som kan köra ned det viktigaste till Barcelona. Har fått låna ett källarförråd. Tack. Måste sälja av möblerna på Blocket a.s.a.p.

Värmer gulaschsoppan direkt i burken på engångsgrillen till lunch. Creme Fraichen är fortfarande färsk. Killarna äter spagetti och köttfärssås istället.

Tar ett sista dopp i havet innan vi når Djurö igen.

Undras när det blir någon skärgårdstur nästa gång.

2 kommentarer:

Lena sa...

Sverigesemestern vekar vara en fullpoängare.
Egentligen skulle jag vilja skriva "ta det lugnt" men inser att det nog inte är möjligt, så ta det varligt!

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»