lördag 22 juli 2006

Stureplan, Stockholm

Stureplan är öde. Märkligt att vara i Stockholm på sommaren. Lyssnar till spanska, tyska och engelska från bordet intill när jag fikar med min livsnjutande vän Cecilia på Birger Jarlsgatan. Turisterna har tagit över stan.

Igår kväll åkte vi till Danderyds förlossning för att undersöka magen. Jag har fått en muskelknut på livmoderväggen och det är därför jag får ont och svårt att gå emellanåt. Jag ska helst inte bära något och måste vila. Barnmorskan tyckte inte det var någon god idé att åka ut till skärgården, medan läkaren sa att jag fick bestämma själv... Min make såg ut som ett barn som precis fått reda på att jultomten inte kommer med några julklappar i år. Han har längtat och längtat efter vår skärgårdssemester. Ska vila över helgen, så vi kan försöka åka ut på måndag istället. Däremot känns det tufft att köra bil själv upp till Norrland nästa vecka. Måste kolla flyg och kanske avboka något besök där uppe.

Ringde min bästa killkompis på Lidingö nu när vi inte kom iväg ut med båten. Man skulle kunna säga att jag bjöd hem oss på grillmiddag till honom och en rolig skivbolagstjej från Dubai. Det blev en riktigt härlig pratsam spontankväll.

TACK Per Hamid för en intressant kväll med saftigt kött och potatis smaksatt med färska kryddor från trädgården.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»