onsdag 13 september 2006

Bekänner färg inför valet.

Jag är en typisk osäker väljare. Byter partifärg nästan varje val.

Efter mina studier i Statsvetenskap vid Stockholms Universitet tycker jag ändå att det är superviktigt att rösta. Att ta ställning. Att värna om våra demokratiska rättigheter.

Fast jag vet inte förrän kanske månaden innan vad jag ska rösta på. Rött, blått eller grönt?

I år bestämde jag mig häromveckan och förhandsröstade på Centerpartiet, när jag var i Sverige. För mig är det viktigt att skapa nya jobb och miljöfrågan bör prioriteras. Alliansen har ett tydligt och intressant alternativ denna gång.

Först idag gjorde jag DN:s valtest. Jippie, vilken tur för mig att mina åsikter faktiskt mest överensstämmer med Centerns politiska åsikter. Kunskap, åsikter och känsla drog åt samma håll denna gång.

Men Centerpartist??? Allvarligt. Hur sexigt är det? Jo, bonnjäntan i storstan, det är väl så det är. Jag får stå för det.

3 kommentarer:

Lena sa...

Centerpariet får många röster i storstäder, har jag hört. Det är svårt med valet, å ena sidan och å andra sidan...jag har (nog) bestämt mig nu.

Anonym sa...

Fan jag blev också centerpartist, fast med 79% och med moderater på 3:e plats
-Lars

Anonym sa...

Du vet att du är alltid välkommen till det ny arbetarpartiet när du tröttnat på ladugårdslukten. i Stockholm finns dock inget C, ifall ni vill återvända en vacker dag.
Alla ska med, även om det inte är helt enkelt.....
K/Nic