söndag 10 september 2006

En vilodag på Nova Mar Bella.

Skulle åkt upp till Costa Brava och åka båt med några vänner, men jag har sammandragningar och känner inte för att skumpa runt på havet. Det blir stranden istället. På eftermiddagen, när solen inte är så stark förstås.

Äter nudelwok med kyckling och grönsaker som Mannen lagat. Alla tittar. Förstår inte varför. Kanske tycker de att det är överambitiöst med varm lagad mat, kalla drycker och medtagna pinnar som bestick på stranden. Men jag gillar inte mackor på dagen, så varför kompromissa?

Söndagar är skönaste dagen på playan. Alltid beachparty. Alltid sexiga DJ:s. Alltid snygga babes som dansar järnet. Redan på efter-middagen. Vi är nästan den enda barnfamiljen som hänger vid strandbaren/caféet. We like - trots att man ofta känner brajadoften när man går upp för att köpa kaffe.

Max badar i timmar. Efteråt myser han under parasollet med pappa som läser Bamse till ljudet av vågorna som slår upp mot strandkanten.

Idag är en vanlig söndag. Hur kan vi bo bara 5 minuters promenad härifrån? Det är för bra för att vara sant. Måste nypa mig i armen.

I Sverige har Lars och Cecilia fått bebis idag. Hurra. Grattis!!! Stort! Och vår kompis Oscar ska göra något avslöjande reportage inför valet. Hoppas jag kan se Uppdrag Granskning via webben. Själv har jag redan poströstat. Bytte sida i år.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jösses vilken härlig söndag!!
Jag blir bara lite avis...
Jättefina bilder.

Anonym sa...

Min förhoppning är att vi kommer flytta utomlands inom 2 års period. Bara min man kommer hem först..

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Anki,

Ja, testa du också. Det är inte alltid bara bra, men det känns verkligen utvecklande. Och man uppskattar delar av Sverige som man inte tänkt på tidigare.

Men din man... han kan ju inte vara borta jämt. Hur funkar det? Du gör det bra!!!