torsdag 28 september 2006

Hurra, bebisen står på huvudet!

Det måste ha skett i söndags - när hela magen lekte tvättmaskin. På tisdagens ultraljud låg Ted äntligen med huvudet nedåt. Visserligen med ansiktet utåt och lite vid sidan, så han måste skruva sig ett varv och trycka ner sig ordentligt. Men han är på gång.

Upptäckte en annan grej också. Ted är visst ganska stor...uppskattas väga 3,4 kilo redan nu!!!! Den sista tiden ökar bebisar 200 gram per vecka. Och det är en månad kvar.

Hur ska han få plats? Både i magen, utan att den börjar brista...och sedan när han liksom ska ut.

Aj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är ju inte jag gravid, det går liksom inte, eftersom jag är en man. Eller nåt sånt.

Men min fru är gravid. Så jag intresserar mig.

Jag har också svårt att förstå hur hon - i mitt fall är det en Felicia, ska få plats, och som du säger, framför allt, hur ska hon komma ut?

Även i min frus mage rör det sig så det står härliga till. Vår läkare varnade och sa att om hon inte rör på sig minst 10 gånger per dygn, då måste vi komma till sjukhuset i ilfart, för då kan det vara problem.

Men det har vi inte varit tvugna att oroa oss för än. Jäklar vad hon far omkring. Hoppas bara att hon följer Teds exempel och vänder sig rätt. Just nu ligger hon för lågt. Men vi har två månader kvar.

Hoppas att få läsa mer om detta ämne...

Ha det bra.