måndag 11 september 2006

Kataloniens Nationaldag.

Början på 34:a veckan i graviditen. Bebisen sitter upp i magen. Med huvudet under min bröstkorg. Den borde ligga precis tvärtom. Med huvudet nedåt. Ska du inte vända på dig snart? Det går ju inte att föda ut dig med rumpan först.

Fast den spanska gynekologen oroar sig mest för att jag har gått upp för mycket i vikt. Hon anser inte att några glas vin i veckan är särskilt farligt. Men kakor, chips och läsk. Aj baja. Får bara gå upp 10 kilo under graviditeten. För tänk om jag inte går ned efteråt. Hur ska det gå då? Vem vill ha en tjock tjej? Jag väger redan drygt 10 kilo mer än vanligt! Och det är nästan två månader kvar...

När Max låg i magen gick jag upp 18 kilo. Fast jag struntar faktiskt i vikten. Mina extrakilon behövs för att jag ska orka amma länge. Däremot vill jag att lille Ted ska vända sig nedåt snart. Du sparkar och bökar runt, men när jag lägger handen precis under mitt hjärta kan jag fortfarande känna formen på ditt huvud.

6 kommentarer:

Linda sa...

Har de glömt att du äter för två?
Vilken fin bild...

LILLA FAMILJEN sa...

Äsch, du vet ju bäst hur och vad du behöver äta! tack för kommentaren på min blogg förresten, nu ska jag kolla mig omkring!

Bareclona...wow! där var vi i november, och det var ju heeelt underbart!!

Anonym sa...

Din kommentar var helt underbar. Jag återkommer ska på spinningpass.
/anki

Anonym sa...

Hej Maria,

jag är Patrick, RT-Gossen som flyttat från ett litet hus långt inne i landet (inlandet) till den svenska kusten (utlandet). Under en period av mitt bloggande experimenterade jag med att ha ett eget sydamerikanskt blogg-rike (Gossta Rica)*eeh*...det jag håller på med är en typ av humor som jag inte vill klassificera som humor...

nej, jag är ingen bildtjuv, jag har bara publika bilder som finns på olika sajter runt om i världen (utlandet) ; )

Round table har jag nämnt många gånger fast det ligger längre tillbaka i (augusti och juni) arkivet, Rt-inlägg kommer lite titt som tätt. jag tror att många av mina läsare är RT eller LC som kanske inte vill synas publikt...?

Min avsikt är dock inte att ta din plats på utlandstoppen så jag flyttar vidare till någon annan kategori...

Ha det gott, lycka till på listan och välkommen tillbaka till min värld. (jag finns på språk eller litteratur och skrivande också)

Hls Patrick

Anonym sa...

Jag har gått upp 17 kg med bägge tjejerna och gått ner dom det jag fått nu är dålig ursäkt för att jag fött barn *asg*. Ät du, det behöver både du och bebisen..
Du kanske ska pröva och stå på huvet så kanske bebisen vänder. Nej dåligt skämt.../anki

Anonym sa...

Ville bara säga att jag gillar din blogg! Bodde själv i Barcelona för några år sedan och skulle gärna flytta tillbaka någon gång, så det är kul att läsa om någon som har vågat ta steget att flytta med hela familjen! Angående den spanska gynekologen, jag älskar spanien, men ibland är spanjorerna inte kloka!