söndag 24 september 2006

Någon skämta med mig aprilo.

Allvarligt. Hur mycket kan ett litet foster röra sig i en trång livmoder egentligen? Min lilla bebis har haft party där inne i magen idag. Dansat som Justin, boxats som Tyson och försökt hoppa som Holm. Hallå, du bor i min mage. Lugna dig. Du rör dig så mycket att jag mår illa och sparkar så jag kissar på mig. Skärp dig. Jag kan inte ligga, utan att nästan kräkas. Jag kan inte stå utan att bli helt yr och matt. Jag kan sitta och bara ha halvont. Men stolen är inte sådär jätteskön. Och jag är sååå trött och vill bara vila. Tittar ner mot magen och förundras. En knöl på ena sidan som plötsligt rör sig över till nästa sida. Var det din fot eller rumpan? Håller du på att försöka vända dig? Det verkar inte gå sådär jättebra. Magen spänner. Kan jag hjälpa till? Aj, vad du trycker hårt.

På tisdag är det tid för ultraljud igen. Då får vi se om du lyckats göra en volt och landat med huvudet nedåt. Sedan är det bara en månad kvar.

Det känns som en evighet.

Inga kommentarer: