torsdag 7 september 2006

Sociala familjen helgplanerar.

Jo, jag vet, jag borde ta det lugnt.

Igår hade jag möten hela dagen. Lunch med SWEA på dagen. Redaktionsmöte inför BTV sändningarna på eftermiddagen och styrelsemöte för att planera SWEA:s höstmiddag (21/9) på kvällen. Jobbade framför datorn till halv två i morse.

Idag tänkte jag bara arbeta med mitt svenska uppdrag, Fair Play, men sedan fick jag ett mail av Max fotbollstränare och kom på att jag måste köpa någon form av språkgranskningsprogram för rättstavning av spanska och katalanska, så att jag kan kommunicera någorlunda korrekt i skrift.

Surfade runt ett par timmar på nätet, ringde Microsofts rådgivning och beställde därefter MS Office Proofing Tools samt en uppgradering av Word 2003 via inWearhouses webb med leverans till svärföräldrarna i Sverige som får ta med programmen nästa gång de hälsar på. Det blir förhoppningsvis ett bra komplement till Babelfish. Och så några spanskakurser på det, då du.

Prinsen har förresten börjat fotbollsträningen igen. Och skolan. Nu i klass P5. Höststart med sommarvärme i vår nya hemstad.

Egentligen skulle vi ha en lugn helg och få tid att packa upp alla 28 kartonger som kommit med flyttbilen från Sverige. Sortera, städa, få ordning och kanske vila lite.

Men det kändes så tråkigt, så vi bjöd hit ett gäng vänner på middag på fredag kväll istället och imorse fick alla Max klasskompisar en inbjudan till poolparty på lördag morgon. Hrm. Får vila en annan gång.

Inga kommentarer: