söndag 29 oktober 2006

Borde börja "boa".

Vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Kanske vänjer sig kroppen vid nattliga amningsbestyr. Läser i Gravid-tidningen att väntande mödrar "boar" ordentligt, fixar i hemmet, bakar bröd, förbereder för den lille. Det borde jag ha gjort.

Visst, vår lägenhet är fantastisk med mycket fönster och utsikt över både staden och Medelhavet. Den passar perfekt till galna festen då discobollen snurrar och det är också vackert när åskar går.

Men...vi har ju inte tillräckligt med förvaringsutrymmen. Det är saker och kläder ÖVERALLT. Tvättrummet är ett enda kaos och där får inte den blöta rena tvätten plats, så den hänger här i sovrummet. Och nu när jag tagit hem barnvagnen så känner jag att det blir så trångt så trångt när lille Ted ska sova här intill - bredvid skrivbordet, tvättställningen, och vår dubbelsäng.

Det här är nog väldigt icke - feng shui.

Min man har dessutom fräckheten att påstå att jag snarkar och bredvid mig sover istället en 5-åring tvärs över hela sängen. Jag måste ha vaknat av Max sparkar. Eller av Ted, som buffar mig inifrån.

Måste komma på någon smart lösning snart.

P.S. För hemfridens skull: Blixtfotograf: Henrik Agrell.

2 kommentarer:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.

Anonym sa...

Att Henrik skulle ta en bild på en blixt är inte så trovärdigt. Jag menar att innan han ens har fått upp kameran så har ju ovädret dragit förbi. Så är det!
Nicolas