torsdag 5 oktober 2006

Busy life today.

MORGON kl. 8.30:
Frukostseminarium i Torre Agbar (bilden) med 22@ och Fundació Barcelona Digital inför 3GSM World Congress den 12-15 februari 2007. Blev inbjudan av Barcelona Stad, som jag etablerat en bra relation med. Nätverka, nätverka, nätverka; en medfödd talang.

Nu återstår bara att ta itu med min svaga sida där jag totalt saknar naturlig begåvning; språkstudier. Morgonens förbaskade seminariet var ju dessutom på KATALANSKA! Jag kämpar och kämpar för att lära mig spanska. Och det går ju riktigt dåligt. Kanske beroende på att jag varken tar några lektioner eller någonsin sitter ner och pluggar. Verb gör mig trött. Hoppas naivt att språket ska komma till mig genom att bara gå omkring och prata vitt och brett med alla jag möter. Borde lära mig katalanska också - eller flytta till London. Nej, nej, nej, får inte ge upp!

LUNCH kl. 12.00:

Inspelning av Svenska Nyheter i Barcelona Television. Blev omsorgsfullt sminkad inför sändning. Blir ganska snygg, men jag är rätt dålig i sändning. Förmodligen t.o.m. pinsam. När jag säger hej då i slutet, så vinkar jag!!!! Har ni sett Jarl Alfredius göra det på Aktuellt någon gång???? Men vad gör det, när man är snygg i håret ;) Eller?

Nyhetsprogrammet sänds nu på lördag den 7 oktober Barcelona TV (BTV) kl. 11.45 med repris söndag kl. 11.05. Kan vara kul att se reportaget jag gjorde om SWEA, som spelades in under höstmiddagen den 21 september.

EFTERMIDDAG kl. 14.00:
Lunch med Mannen som precis kommit hem efter en veckas jobbmöten i England och Skottland. Pasta med gambas och svamp på en skön kvarterskrog på andra sidan Gran Via.

KVÄLL kl.18.00:
Föräldramöte på Max skola. För att vara snälla, så pratar de spanska istället för katalanska. Jag förstår ovanligt mycket. Lyckas t.o.m. skämta på spanska - två gånger! Alla skrattade i alla fall. Med alla verb oböjda i presens är det klart de tycker att jag är kul.

Vad jag skämtade om; Jo, efter att fröken Maribell berättat hur hon får alla barn att lyda, plocka upp efter sig och göra som hon vill i klassrummet så säger jag att:

"en Maribell borde vi också ha hemma hos oss - både till min man och min son".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, kan du skämta på spanska, då KAN du ju spanska! Typ.

Anonym sa...

Är det samma kul-lika hus som man ser från er lägenhet? Sådant vill jag bo i!
/Nic