lördag 28 oktober 2006

Idag är dagen, men inget händer.

Äntligen ringer de från butiken. Barnvagnen och bilbarnstolen har anlänt. Känns skönt att hämta dessa grejer innan bebisen föds - när det nu blir...

Tidningen Vi Föräldrar Gravid hörde av sig igår och frågade om jag kunde berätta om skillnaderna mellan svensk och spansk mödravård för ett reportage som publiceras i tidningen under nästa år. Och så ville de ha några bilder och dagboksanteckningar från min graviditet. Linslus som jag är ringde jag genast min man för att fotografera mig med magen på stranden och satt uppe till långt efter midnatt för att skriva klart texten. Är det vad man brukar kalla mediakåt? Tror det. Erkänner. Och så ska jag exploatera min nyfödde son också. Det blir ett 2-sidigt uppslag med helkroppsbild på Ted i naturlig storlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild! Det är så vackert med graviditeter... Som om det där livet man har i magen ger en dubbel utstrålning och livfullhet.

Anonym sa...

Grym mage. :) En kollega fick just en son genom planerat kejsarsnitt. Hon hade praktiskt taget en fotboll på magen. Det såg otroligt roligt ut bakifrån, inte en ledtråd till graviditet. Vände hon sig om trodde man att hon hade en fotboll, eller badboll snarare, under tröjan. :)