måndag 9 oktober 2006

Klart man tar ut segern i förskott. Roligare så.

Det blev en intensiv och riktigt trevlig helg med styrelsen. Solsken, havsbad, brunch på Tibidabo, middag på terrassen, strandgrillning, dagsutflykt till Sitges, tapas i Bornekvarteren, kräftskiva, vinprovning, poolbad, skratt, framtidsplanering och spännande samtal. Upplever att det finns 25-åriga tanter och 60-åriga ungdomar. Det bådar gott inför framtiden. Tror det gäller att välja den roliga vägen i livet, så att man behåller livsenergin sprakande.

Idag hade jag ett kanonmöte med 22@ som vill att jag hjälper dem med två olika uppdrag för Barcelona Stad!!!!!!!!!!!!!! Hurra hurra hurra. Nu är det ju bara det att jag inte kommer att kunna arbeta så jättemycket när jag har lillbebisen, men det fixar jag på något sätt. Får anlita någon duktig underkonsult. Helt galet att jag har en potentiell uppdragsgivare i form av Barcelona Stad itself, fastän jag varken kan prata katalanska eller spanska...ännu. Lika bra att glädjas i förväg.

Hittade länk till min och andra utlandssvenskars bloggar i en artikel på Sydkustens hemsida. Min bloggs första pressklipp. Alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du hade kollat in min blogg. Jag började läsa din och blev påmind om SWEA. Jag har tänkt några gånger att jag ska ta kontakt med gruppen men det har försvunnit ur mina tankar lika snabbt. Nu ska jag göra slag i saken. Tack!