onsdag 4 oktober 2006

Tack.

Jag älskar att ha födelsedag, även om jag inte alls förlikats med tanken på att bli äldre. Men själva dagen. Underbart. Att få vara med människor man tycker om, att bli uppvaktad av sina vänner och att alla sjunger för lilla mig. Det gillar jag.

Tack alla ni som kom förbi på vår brunch i söndags när jag firade min 35 års dag;

Kristin & Carlos, Lena & Marcelo + Lily + Scarlet + Ellen, Anna, Kristian, Elena & Diederik + Sara, Esparanza & Xavier + Claudia + Andreo, Pilar & Juanjo + Marco, Lola & Cesar och Ninnie.

Våra katalanska grannar tyckte det var en konstig matbuffé. Bacon och ägg, våfflor, blåbärssylt, hembakta tekakor, ost med osthyvel, pannkakor, grädde med rårörda lingon och smoothies. Äter man äggblandningen på pannkakan eller, undrade Xavier. Han tyckte allt såg märkligt ut.

Och amerikanen som blandade Cava med apelsinjuice... katalanerna var chockade men smakade gärna.

Det är så lustigt. Marcelo & Lena, som nu känns som våra riktigt gamla trogna vänner här i stan har vi faktiskt bara känt sedan Valborg i fjol. I Sverige skulle de ha räknats som supernya bekanta.

Och Anna, som också kom förbi, har jag känt i två veckor! I Sverige skulle det ha känts smått desperat att bjuda in så nya bekanta till din födelsedag, men nu tycker jag det är helt naturligt.

Från terrassen såg vi den årliga flygshowen med galet modiga piloter som flög stridsplan som nästan snuddade taken på husen framför oss och andra plan som skapade den katalanska flaggan med färgad rök från motorerna.

Efter maten tog vi ett dopp i poolen nere på gården. Wow, närmare 30 grader och sol. I oktober. Måste nypa mig i armen. Jag och några tappra själar fortsatte sedan firandet med en kvällsdrink på ett café nere vid stranden. Mmm, vilken underbar heldag.

Tack också alla ni som kom ihåg min födelsedag genom att ringa, skriva, maila och messa era gratulationer;

Pappa Tomas, Mamma Zanny, Barbro, broder Mats, syster Christina, Bibi & Björn, Charlotte, Cecilia, Patricia, Nicolas, Kicki, Madeleine, Agneta & Jonas, Hamid, Nina, Lisa, Lasse & Cecilia, Eva, Oliver, Maria, Ann-Sofi, Magnus & Hilde, Carin, Julian och Karl.

Jag blir såååååååå glad för att ni hör av er!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt det låter. 30 grader i oktober? Jag är inte alls avundsjuk.......

Basilika sa...

Grattis i efterskott! Och flyguppvisning dagen till ara ocksa!