måndag 23 oktober 2006

Undras när det är dags?

Man borde ju förstått. Det är redan nu det börjar. Som förälder får man nästan jämt kämpa för att barnen ska göra som man säger. Man försöker sätta upp tydliga regler och ramar, för att barnen ska blir trygga som vuxna. Men barn förstår inte sitt eget bästa. Barn vill bestämma själva. Punkt. Och det börjar redan i magen. När de har lust så kommer de ut. Varken förr eller senare. Så det är bara att avvakta. Lyssna inåt och vara någorlunda förberedd på när Ted har lust att kika fram.

Hrm...det var just det. Förberedd? Nja. Varken barnvagnen eller bilbarnstolen som jag har beställt har kommit till butiken ännu. Och Max urväxta bebiskläder ligger fortfarande i kartonger. Jag borde nog börja packa BB-väskan snart. Fast jag kommer nog att stryka några saker från den spanska ta-med-till-BB-listan som bebishårborste, bebishudlotion, bebisparfym (!) och kanske behövs inte hela 6 olika uppsättningar av ombyten till den lille och hur ska jag hinna handla 4 nattlinnen till mig själv? Äh, jag tar med några t-thirts, en CD-spelare och kameran istället.

Borde, måste, borde, måste...men just nu vill jag bara vila. Ted rör sig som en galning där inne, och jag blir helt matt. Hoppas på en lugn natt och planerar att packa upp och ner imorgon. Det är ju trots allt inte förrän på lördag som han beräknas födas och det kan man väl lita på, eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara fråga, finns det på allvar en spansk "ta med till BB lista"? Med parfym och 4 nattlinnen? Låter ju helt galet! Lycka till med bebisen i alla fall! Hoppas han dyker upp snart och att allt går bra!

Anonym sa...

Hej, jag väntade också barn i Spanien. Då fick man i god tid INNAN förlossningen ett litet kort där man skulle fylla i:
-Amma eller flaska? Klart man ammar men OM det inte funkar...?
-Barnmorska med? Skulle kännas skönt...
-Läkare med? Helst inte, men om det blir något fel?
-Epidural, eller inte? Känns ju också skönt att bestämma där och då.
Man fick också ta med en egen babysäng el korg, för det fanns inte. Pappan fick vänta utanför, det kanske har ändrats nu, det är 16 år sedan...
Cecilia