fredag 20 oktober 2006

Var får de allt ifrån?

Vardagssituation i soffan igår kväll hemma hos barnfamiljen Agrell:

Pappa:
- Jag har ont i huvudet, var snäll och sänk TV:n.

Barn:
- Men då hör jag ju inte vad Bamse säger.

Pappa:
- Snälla Max, kan du inte tänka lite på mig också. Jag får ju ännu ondare i huvudet om du inte sänker. Du kan väl sätta dig något närmare TV:n så hör du jättebra.

Barn:
- Nej.

Pappan sänker.
Barnet skriker och slagsmål om fjärrkontrollen utbryter.
Pappan vinner. Barnet börjar gråta.

När lugnet lagt sig:

Pappa:
- Men Max, det är viktigt att man försöker visa hänsyn mot varandra, så att alla i familjen ska kunna må bra. Att vi är snälla mot varandra. Etc. etc.

Barn:
- Men pappa, då är jag ju inte artig mot mig själv!

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

:-)
Ja, var fâr de allt ifrân? När vi klagar pâ sonens lekar brukar han morra "kan man inte ens fâ JOBBA ifred??"
Jag tittade in för att önska dig lycka till med förlossningen och med alla dina projekt.