onsdag 18 oktober 2006

Värst vad hjulen snurrar.

Drygt en vecka kvar till beräknad förlossning. Jag borde ligga i sängen, vila och äta praliner med bebisrummet fixat och BB-väskan packad.

Men jag har nog inte fattat någonting.

Vi har varken bilbarnstol eller barnvagn. Skötbordet står i gästrummet. Max gamla bebiskläder ligger i kartonger. Och listan på 30 saker man ska packa med till BB kan jag inte hitta.

Jag jobbar istället; i 180. Ska skriva offert till min första spanska potentiella kund; Barcelona Stad. Ett superspännande uppdrag, som jag bara inte kan tacka nej till. Måste hitta rätt prisbild bara. Aldrig för billig. Men inte heller oförskämt dyr. Ser långsiktigt på relationen.

Imorgon ska jag producera Svenska Nyheter på Barcelona TV igen och idag kämpar jag med manus. Gör samtidigt en överlämning av mina arbetsuppgifter på mitt svenska uppdrag till min kollega. Borde helst försöka fixa klart fotoalbumet innan bebisen kommer också. För år 2005 alltså. Och jag har tagit på mig ett arbete i SWEA:s styrelse, som jag helst vill hinna göra klart denna vecka. Det är mycket nu.

Hemmet är en katastrof. Max leksaker överallt. Pappershögar på skrivbordet. Kläder på alla golv. Jag förstår inte varför det aldrig finns plats för alla kläder i garderoben samtidigt. Normalt ligger ju hälften på golvet eller resten i tvättkorgen och då räcker galgarna. Men när man ska hänga in nyinköpta klänningar får de inte plats. Hur gör tjejer som Paris Hilton???? Köper en ny garderob varje vecka??? Eller kanske slänger de plaggen direkt efter en fest?

När ska jag öva att förlossningsandas? Aj, vad det kommer att göra ont.

Har sammandragningar som vanligt. Varje dag. Och jag har känt förvärkar. Hrm. Håller Ted på att skruva ner sig i rätt position tro? Ska träffa lilla bebisen idag igen. Alltid ultraljud hos min spanskamerikanska gynekolog.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag skulle föda Linnea sa barnsköterskan
-Le
-Va?
-Jo då slappnar du av.

Hmmm försöka le när man sprängs...

Pröva le kanske funkar det.. Lycka till ifall det blir inatt...