fredag 17 november 2006

Hört talas om ljuvlig (medfödd!) bebisdoft?

Jag har egentligen inte pratat någonting om själva förlossningen. Blev igångsatt, tre dagar över tiden. Och fick epidural efter halva dagen. Det är en fantastisk känsla att krysta fram ett barn. En sådan naturkraft. Jag älskar det.

Fast navelsträngen låg två varv runt huvudet och axlarna fastnade på vägen ut, så gynekologen fick ta fram saxen. Aj aj. Dessutom vägde Ted över 4 kilo. Så jag har haft lite ont efteråt. Men nu äntligen börjar det bli bättre och jag njuter så av den lille sötnosen.

På BB gick de iväg med Ted för att ta några prover. När han kom tillbaka så luktade han annorlunda. Som en svettig fet översminkad kärring på en fullsatt buss ungefär. Vi frågade personalen vad de gjort med honom. "Baby cologne" svarade de. You don't like? frågade sköterskan, som var den enda på i stort sett hela sjukhuset som talade engelska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cecilia tycker att han är jättesöt. Jag tycker han ser manlig ut. Han har mer hår än Stella hade. Ser ut som Fonzy lite, med polisonger och allt.
/Lars och Cecilia

Anonym sa...

Ohh nej dom förstör babylukten som är så underbar.. Man kan aldrig lukta nog bara tills det kommit en happening i japp du vet..