lördag 18 november 2006

Teds första dag på stranden.

Mannen lagar köttfärspaj som vi äter på stranden tillsammans med ett glas svalt rosévin. Solen skiner och Max blöter ner skorna i vattenbrynet.

En flicka med nyköpta silkonbröst solar topless och min kära make zoomar med kameran. Klick. Antar att män alltid är fula gubbar när de får chansen. En annan farbror badar. Länge. Själv tycker jag det känns kallt i vattnet.

Ted sover hela tiden, men tvingas ställa upp på fotografering. Vi tar bilder till både Hudiksvalls Tidning och Örnsköldsviks Allehanda. Både morfar och mormor måste få se lilla prinsen i lokaltidningen förstås.

Sen får Mannen ryggmassage av en stark thailändska. 9 Euro för en halvtimme. På stranden. Det tyckte han var skönt. Själv springer jag iväg och handlar present. Barnkalas hos grannarna lite senare idag.

Tänk, för tre veckor sedan precis låg Ted inuti mig och jag stod jag på samma ställe med världens största mage (se bloggbild lördag 28 oktober) och nu idag är han i min famn. Naturens enkla gång är ofantligt magisk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fantastiskt fint. Både orden och bilden.

Anonym sa...

Du var möjligtvis inte ute och gick med lille Ted på magen i onsdags? Iklädd en grön tröja, tror jag, om det var du. Var i alla fall väldigt likt.

Maria Agrell, Barcelona sa...

En grön sjal har jag. Eller hade. Glömde den häromdagen på en restaurang.

I onsdags var jag på stan hela dagen. Fixade Teds sk. Libro de familia och strosade längs Las Ramblas. Och då hade jag min gröna stora sjal. Så kanske var det jag.

Annars använder jag nästan bara svarta kläder. Tråkigt jag vet, men det blir alltid det ändå.

Men vem är du?

Anonym sa...

Ingen speciell. :) Jag googlade lite på Barcelona eftersom jag skulle dit i ett par dagar och kom av en slump in på din blogg. Tvivlade på att det var du först, men där ser man. Världen är rätt liten ibland.

Anonym sa...

Åhhh, jag står inte ut...vad söt han är. Vi ses på lördag!! Då skall jag snusa.....//C