tisdag 7 november 2006

Tryggare kan ingen vara.

Det är fascinerande att se hur storebror tar emot den lille. Max vill krama, pussa och hålla Ted.

Ibland blir känslorna lite för starka. Och storebror vill krama superjättehårt. Eller så spårar han ur totalt och hoppar omkring som en galning. En stor förändring för honom förstås. Det kom ju inte ut vare sig en docka eller en lekkamrat, utan att en skör liten varelse som mest bara vill sova, amma, bajsa och sova mera.

Häromnatten sprutlackerade Ted hela skötbordet, halva min man och dörren bakom, när han låg på skötbordet utan blöja. Vi fick tvätta bort bajsfläckarna med svinto. Det är humor det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild! Du har verkligen två jättesöta pojkar :)

Coola Morsan sa...

Grattis, mysig bild. Minns när dottern var bebis och storebrorsan (3,5) var sådär absolut överförtjust, bland annat såg han till att väcka henne för att leka när hon äntligen somnat.

Anonym sa...

Nu kom jag på det, är han inte ganska lik din brorsa maria?
/Lars

Anonym sa...

"Min egen lillebror" sa min systerson när han blev storebror förra året vid två års ålder. Det är så sant. Lillebror är verkligen hans ögonsten och kärleken är besvarad till 100%. Härlig bild, den ger mig fina minnen.