tisdag 2 januari 2007

Världens skönaste drog.

Cyklar nere i husets gym i källaren. Ensam. Tittar på Jack Bauer, femte säsongen av 24 i min bärbara DVD. Det är sent på kvällen. Nästan midnatt. Jag är själv i salen. Filmen skrämmer mig. Och så ser jag mig omkring. Det är tomt och tyst. Blir rädd. Men trampar vidare.

Efter en timme smyger jag ut i garaget. Bara bilar. Hör vakten prata med någon. En sådan där vakt som alltid blir skjuten först i 24. Är beredd att springa snabbt. Jag brukar ju träna kampsport - men nu strax efter förlossningen är jag inte särskilt kaxig. Snabbt in med nyckeln till hissen upp hit till 16:e våningen. Pustar ut. Gör några situps och armhävningar. Inte lika många som förr. Men ändå. Alltid något.

Vilken härlig adrenalinkick eller seratoninkick eller vad det nu är för signalsubstans/drog som sprutar ut i hjärnan när man tränar. Jag blir skönt hög i knoppen och avslappad i kroppen. En bra början på 2007.

Måste nog amma snart igen.

Inga kommentarer: