tisdag 20 februari 2007

Hej Stockholm.

Har inte varit i Sverige sedan i somras. Ett halvår på raken här i Spanien. Ted ska för första gången få se sitt hemland.

Flyger till Stockholm när natten blir till morgon. Som vanligt har jag inte packat ännu. Trots att jag reser rätt mycket verkar jag aldrig bli duktigare på att packa resväskan i tid. Samma sak när jag åkte till Australien för att bo där ett år. Började packa natten innan jag skulle iväg.

Borde förstås sova nu. Klockan är snart 3 på natten. Snälla, Maria, gå och packa nu!!!!!!!!!!Skärpning.

Hjälp, jag har nog inga vinterskor. Behövs det?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ted ska för första gången åka utomlands alltså?
/Lars

Anonym sa...

Tips! Gör en packlista och spara på din dator. Se´n är det bara att trycka fram och ev. revidera alltefter årstiden. Jag har gjort det inför BCN-vistelserna, Skåneland, Weekends m.m. Lycka till! Funkar bra och snabbt.

Anonym sa...

Vinterskor behövs definitivt!

Anonym sa...

Hahahaha! Behövs vinterskor? Barnen jublar i den nyfallna snön, lagom till sportlovet. Fast mitt i stan är det brunslask så klart.

Men, du, Teds hemland? Hur tänker du då? Teds föräldrars hemland - ja, men hans? Han är väl spanjor på samma sätt som sverigefödda barn med inflyttade föräldrar från andra länder är svenskar?

Eller ville du bara skoja till det lite?

Anonym sa...

Ha ha. Vem är det som är lusitig? D e bara i Sverige som man blir svensk. I alla andra länder förblir man det man är. I Spanien är en svensk svensk tills den dör, eller en kines kines även om den är född i Spanien. Jag kommer då aldrig bli annat än svensk och min dotter som inom kort kommer födas här i Spanien kommer oxå förbli svensk. Att man i Sverige kan förvanldas till något annat än vad man är tycker jag är lustigt. En svensk turk t.ex Ha ha!!

Anonym sa...

Molly, läs en bok vettja. Eller i alla fall tidningen. Du verkar obildad.

Så här är det: antingen är man svensk eller så är man turk.

Anonym sa...

ragata ,du verkar dum i huvet,skriv inte mer här tack,idiot