onsdag 28 mars 2007

I-landsproblem.

Jag tycker inte om att shoppa. Jag tycker verkligen inte om att shoppa. Men man vill ju känna sig fin, så emellanåt tar jag mig samman och kör ett race.

Men det är INTE alls min grej.

Varför finns det t.ex. inga kundvagnar i en klädbutik? Det är ju hur tungt som helst att bära omkring på alla kläder man vill prova. Och fortsätta bära på i kön till provrummet. Och sedan i kassan.

Jag orkar inte springa fram och tillbaka och hämta nya storlekar, så jag bär alltid med mig typ 20 plagg och sedan får man bara ta med sig fem in i provhytten.

Eftersom jag inte har lust att ränna runt i klädbutiker särskilt ofta, handlar jag allt som överhuvudtaget passar. "Bunkrar upp" liksom.

Ikväll har jag gjort det. I tre timmar.

Vad det blev?

Helt crazy som vanligt. Svarta byxor. Svarta skor. Svart klänning. Svarta strumpbyxor. Svarta stövlar. Svart blus. Svart jacka. Och så tokade jag till det med en svartvit blus.

1 kommentar:

Monica sa...

Jag gillar faktiskt inte heller alls att shoppa, och särskilt inte kläder... Dâ är vi tvâ!

Lite färg muntrar dock upp, ta det som en utmaning till nästa gâng, vetja!