lördag 24 mars 2007

Mitt jobb.

För fem år sedan var jag med och drog igång en ideell organisation som heter Fair Play. Vi arbetar med att öka medvetenheten kring datorspelande.

Den senaste tiden har jag arbetat om Fair Plays sajt, som nu innehåller ett interaktivt speltest, uppdaterade texter, rullande nyhetsbevakning och en film som nu kan ses direkt på webben med ungdomar som berättar om sitt datorspelande.

I torsdags startade 48 timmar, som är en reklamtävling för Sveriges bästa kommunikations- och kreatörsskolor. I år deltar 240 studenter som i grupper om tre (copy, AD och strateg) tillsammans under 48 timmar ska utforma en helsidesannons för en ideell organisation. Det vinnande bidraget publiceras med en helsidesannons på sidan 3 i Sveriges största dagstidningar, Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Sydsvenskan.

Nu är det inte hemligt längre. Den ideella organisation som är utvald i år är: Fair Play.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag håller just nu på med mitt projektarbete som handlar om att studera utomlands och att studera vidare över huvud taget.

Tycker du att det är viktigt att studera vidare efter gymnasiet och i sådana fall varför?

Tack på förhand!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, jag tror det är viktigt att studera vidare efter gymnasiet.

1) För att kunna få ett roligt och utvecklande jobb inte bara nu när man är ung och stark, utan även längre fram i livet. Numera krävs ofta en akademisk examen även på lägre nivåer i ett företag.
2) För sin mentala och intellektuella utveckling
3) För att bredda sitt nätverk.
4) För sin självkänslas skull.
5) För att det är möjligt. Tänk så många länder där bara de rika har råd att läsa vid ett universitet. I Sverige är det gratis.

Det viktigaste är inte alltid VAD eller VAR du pluggar -utan det faktum ATT du läser vidare.

Man lär sig inte enbart fakta utan ett förhållningssätt att ta till sig ny kunskap - som man sedan har nytta av hela livet.

Anonym sa...

Grattis till FAIR PLAY!!!!