onsdag 25 april 2007

1000

Jag blir så glad - när någon läser min blogg.

Min goda vän Charlotte ringer från Stockolm. Jo, visst, hon hade surfat runt länge häromdagen. För andra gången. Jag blir så glad.

Möter min spanska handbollsgranne Iker nere vid hissarna. Han "läser" också min blogg. Säger att han gillar bilden på mig och partybrudarna (26/3).

Några av mina svenska vänner här i Barcelona brukar titta förbi, precis som en del andra utlands-svenskar. Det syns i resultatet från min onlineundersökning (28/3).

Bloggare jag aldrig träffat hittar också hit. Ganska ofta. Vi förstår varandra. Andra förstår ingenting. Undrar vad jag håller på med. Och varför.

Denna vecka är ni över 1000 personer som hälsat på här inne hos mig. Tack.

6 kommentarer:

Anonym sa...

På det här inlägget kändes det helt rätt att skjuta in en liten kommentar.. jag tycker om din blogg jättemycket!

Fröken L sa...

Jag gillar din blogg jätte mycket och brukar titta in varje dag. Tack Maria för att du delar med dig av dina tankar och ditt liv!
Kram Dila

Josefin sa...

jag också!
minns inte längre hur jag hittade hit från början, utan kommer bara ihåg att jag tyckte att du verkade sympatisk och bjöd på dig själv och ditt liv på ett intressant sätt. så jag la till dig på bloglines i höstas någon gång och har läst troget sedan dess. :)

Anonym sa...

Ja det är kul att läsa om dig och ditt liv och hur du kämpar dig fram i en ny kultur. Jag bor ju själv i Spanien(Tenerife) och känner igen mig i mycket du skriver. Har ju dessutom en liten bebis som är född här (du har skrivit i min blogg om henne).Jag läste ditt inlägg om att föda barn i Spanien, det var så jag hittade hit från början. Och man vet ju inte om man ska skratta eller gråta för det är verkligen så som du skriver. Cologner, nattlinnen, väntandes på affärsbiträden, pappersarbete. Tålamod, man måste ha tålamod. Keep up the good work!

Sussi sa...

Jag tittar också in på din blog ganska ofta. Bor själv i Barcelona med min familj och känner mycket igen mig i det du skriver. Om 1 1/2 månad flyttar vi tyvärr igen, men kommer nog att fortsätta läsa din blog nu och då i alla fall. Har blivit en vana =)

Anne sa...

Intressant att nästan hälften som svarat är utlandssvenskar, men det är klart det finns rätt många av oss.