lördag 7 april 2007

Hej Umeå.

Ser foto-utställningen I can see the world from here med bilder av min duktiga vän Jens Assur, som skildrar studentlivet vid Umeå universitet. På Färgfabriken.

Tänker på min egen första termin vid Umeå universitet, som blir början på i stort sett ALLT som händer efter det. Jag träffar mannen i mitt liv.

Han är på den tiden inte den coolaste, men absolut den duktigaste, roligaste och intelligentaste killen i klassen. Vi läser Psykologi. A-kursen.

Och nu, 15 år senare, är vi gifta och har två söner. Och bor i Barcelona. Dessutom har mannen blivit både snyggare och coolare med åren. Tycker jag.

Uppdatering: Jens Assur intervjuad i Lantz i P1, Sveriges Radio, onsdag 11 april 2007.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du VÄN med Jens Assur, människa?! Tufft. Han är extremt duktig. Vi fick se mycket foton av honom på fotolektionerna i Uppsala.