söndag 8 april 2007

Jag hatar att förlora.

Påskafton hemma hos familjen Strid.

Barbara serverar italienskt bubbel och smågrabbarna spelar fotboll i trädgården.

Njuter av hjortstek med kantarellsås och Hasselbackspotatis. Johan har fällt och styckat hjorten själv. Vilken karlakarl. Jag säger då det. Riktigt gott. Och svampen har de själva plockat i skogen.

Efter grappa och dessert spelar vi Guitar Hero på Playstation.

Johan och Barbara är grymt bra. Och min odåga till make spöar skiten ur mig. Jag kräver revansch. Och revansch. Och revansch igen. Och förblir en förlorare.

Försöker skämta bort det, men lyckas inte dölja min bitterhet. Jag är en usel förlorare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt gitarrsolo av Henrik. Frågan är om det är för sent att bli rockstjärna? Inte är vi väl för gamla än???