torsdag 19 april 2007

Skärpning.

TV-inspelning idag igen.

Är stolt över vår nya reportageserie: ”Svenska Entreprenörer i Barcelona”. Först ut är Ulrika Garat och Camilla Brindfors som startat konceptbutiken SNÖ med svenska designmärken.

Gjorde intervjun förra veckan. Med Ted på ena armen och mikrofonen i den andra. Väldigt svenskt.

Idag springer jag till TV-huset. Sen som vanligt. Ted skulle bara äta, rapa, kräkas och bajsa först.

Jag ställer en sovande Ted inne i kontrollrummet och går in till sminklogen. När de sätter på mig pudret hör jag hur en bebis skriker långt där borta. Sminktjejerna lugnar mig. Någon tar tydligen hand om honom. Det är bråttom till sändningen. Jag sitter kvar.

När jag rusar in i kontrollrummet en lååååång kvart senare vyssar producenten en gråtande Ted i famnen. Man skulle kunna tro att den lille är rädd för skägget. Men det är enklare än så. Nappen ligger kvar i vagnen.

Ted blir lugn och jag ställer mig i studion, sätter foten på pedalen som reglerar textremsan och tittar in i kameran.

Men va f-n ser jag i rutan? Mitt hår glänser. Glänser fett - inte fint. Minns inte när jag tvättade det senast. Typ en vecka.

Amatör!

4 kommentarer:

Anonym sa...

You go girl!! Du var säkert skitsnygg//Cecilia

Eva sa...

Haha! Det ska bli kul att se reportaget om Snö tjejerna, är det nu i helgen eller nästa?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Nu i helgen.

Lördag kl. 11.40.
Söndag kl. 11.00. (repris)

Barcelona Television.

Anonym sa...

Jag har varit barnflicka hos Camilla Brindfors :-)

A