torsdag 17 maj 2007

The Pursuit of Happyness.

Förra veckan hade jag otur.

Först skjutsar jag mannen och Max till flygplatsen. De ska till Skåne. Det är tisdag kväll. Efter att vi stressat som idioter för att hinna till flygplatsen i tid inser vi att ingen tagit med Max pass. Det finns förstås ingen tid att hinna hämta det innan avgång. Vi får åka hem igen och köpa nya flygbiljetter till dagen därpå. Mannen missar massor och jag surar för onödiga utgifter.

Sedan är det min tur. Jag och Ted ska resa till Stockholm på torsdag förmiddag med SpanAir. Vid tretiden natten innan började Ted kräkas. Och fortsatter fram till morgonen. Jag ligger bredvid, tittar, vakar, bär och torkar. Och brakar också genom hela sängen. Fråga mig inte hur. Men mitt lår är gul/blått/rött och ser ut som att det fått rejält med däng. Aj.

Får köpa nya flygbiljetter. På kredit. När Ted slutat kräkas och vi kommer till flygplatsen - utan att jag sovit på nästan två dygn säger Sterling-CheckIn-killen att jag måste betala 30 Euro för barnvagnen och även 80 Euro för övervikt. Min väska väger 25 kilo. Bebis Ted får inte ha med sig några saker alls tydligen. Bagaget får bara väga 15 kilo. Stammar på spanska.

När vi äntligen kommer fram till Arlanda, vid midnatt, två timmar försenade har en truck kört över min resväska!

11 kommentarer:

Monica sa...

Oj.... Ja, det var sannerligen otur...

Och är det nån ny barnvagnsavgift nu???

Bra att du iallafall kunde njuta och ha kul på återträffen!

Anonym sa...

Fullständigt normalt. Mitt liv är också som ur en Almodovar film sedan jag flyttade till Spanien.

Monica sa...

hihi....ja, det med trucken är väldigt almodovar, faktiskt....

Shadow sa...

Hehe, max otur, men det kan väl bara bli bättre nu då, tror jag.

Linda sa...

Nej men gud, vad hemskt det låter med din väska. Var det ömtåliga saker i den?

Pippi med Damp sa...

Que mala suerte!!!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Såg filmen "The Pursuit of Happyness" på planet vilket fick mina missöden att kännas fjuttiga, när huvudrollsinnehavaren Chris Gardner spelad av Will Smith blir bostadslös och köar förgäves till natthärbärgen för hemlösa och tvingas sova på en tunnelbanetoalett med sin son.

Visserligen är filmen "based on a true story" och Gardner går från hemlös till multimiljonär på äkta American Dream manéer. Men ändå, han hade mer otur och fick kämpa mer än jag - fram till dess.

Anonym sa...

Jobbigt! Jag fick nog lite av din tur för jag behövde inte betala något alls för min barnvagn. Om man ska åka med sterling lönar det sig att vara medlem i club sterling, då får man 20%rabatt på biljetten och ha med 30 kilo bagage.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag är också medlem i Club Sterling. Men det hjälpte inte mig... Tyvärr.

Anonym sa...

Hmh, inte så roligt direkt!

Anonym sa...

Hej! Maria.
Jag förstår ditt problem. Eftersom jag ofta är i Malmö/Köpenhamn har jag gjort så här: En extra bilbarnstol och en extra sulky i Malmö. En massa laksaker deponerade hos släkt och vänner. Ett stort hyrbilskonto. Minsta repa på bagaget anmäls som skada= alltid ny och fräsch väska. Så få saker som möjligt tas med på resan. Kanske kan detta vara till nån hjälp. :-)
Nu väntar jag bara på att nån kommer på E-passen.
kram/Nic