lördag 2 juni 2007

Det börjar likna nyheter.

I torsdags morse satt jag uppe till klockan fyra för att göra klart nyhetstexten. Är rätt mör när jag vaknar några timmar senare för att bege mig till TV-studion för inspelning.

Under sminkningen sitter Ted i mitt knä och gör jobbet extra utmanande för sminkösen. När vi ska spela in programmet i TV-studion så skriker Ted.

Jag tvingar en praktikant att ta ut honom på promenad. Är koncentrerad och fokuserad när kameran går på. Njuter. När jag kommer ut en halvtimme senare så har Ted gått laget runt bland alla tanter som tar en rökpaus utanför TV-stationen. Han har fått pussar av alla och ser helnöjd ut.

I förmiddags slår vi på Info Sueco och hela familjen ser mig i rollen som programledare för Svenska Nyheter på Barcelona Television. Faktiskt första gången jag inte skäms. Det är riktigt bra. Alltså för att vara jag.

* Intressanta relevanta nyheter (ibland är det bara för internt eller irrelevant för målgruppen svenskar i Katalonien).
* Nytvättat hår och snyggt sminkad (ser inte ut som en översminkad transvistit med fett hår som sist).
* Proffsig uppläsning (tittar både ner på papperen och in i kameran och gör tydliga pauser på rätt ställen i texten och stakar mig mindre än vanligt).

Titta gärna på reprisen imorgon söndag kl. 11.00 på Barcelona TV - om du bor i stan..

Inga kommentarer: