fredag 27 juli 2007

Catch me if you can.

Har jag berättat att vår 8-månaders bebis äter allt? Paella, bröd, ris, yogurt förutom all mosad mat.

Av någon anledning har ju husmodern vaknat i mig denna gång, så Ted får i stort sett bara hemlagad mat. Mixerstaven har blivit min bästa vän. För att mosa maten. Staven används inte till något annat, även fast det nästan lät så i mina för dagen snusk-Drougge inspirerade öron.

Tillbaka till ämnet. När Max var 8 månader drack han bröstmjölk och käkade burkmat. Första gången han åt mat som någon lagat till honom var på dagis. Men så är han stor och stark också. I alla fall stark.

Ted är också stark. Men framför allt stor. Så fort vi stiger på bussen så ropar folket. Åh vad tjock/fet/knubbig (gordo) och stor (grande) han är. De har aldrig sett maken till feta lår.

Ska jag svara "du också", eller ska jag fortsätta le och säga att han ska ju växa upp och bli en stor, lång och stilig svensk.

6 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Y tu madre tambien!!!!

Bry dig inte!!!! Han är mas riiiicoooo...

En sån go'ing!

la linda sa...

jag måste säga att jag gillade "du också" men känns den lite för mycket kan du väl alltid slänga till med ett lite småtyket "dijiste algo?", så har du i alla fall markerat att man inte pratar obemärkt om männiksor som inte kan försvara sig själva. man skulle ju aldrig säga så om en vuxen människa... i övrigt håller jag med föregående talare, barn ska vara runda, goa och sunda.

Anonym sa...

Kulturkrock. Det är säkert helt normalt i Spanien att säga att bebisar är gordos och syftar på att han ser frisk ut och inte på att han ser ut som en fettboll.
Att svara tillbaka "du också/dijiste algo" känns helt fel, vill du verkligen börja bråka med människor som försöker vara trevliga?

Anonym sa...

hehe...jag tror också att de menar det som en komplimang! Men direktöversatt till svenskan så låter det inte riktigt så kanske hehe... han är ju så goooo...

Anonym sa...

Det får vi också alltid höra om vår "lilla" tjej. Jag tar det som en komplimang.

Helena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.

Jag får kämpa på med spanskan så jag undviker kulturkrockar framöver.

Och så fortsätter jag le när Ted får "komplimangen".