onsdag 25 juli 2007

Illusionen om den svenska sommaren.

Mannen har ju som bekant varit i Sverige. På världens mest underbara segeltur. Med Jacob. Ljuvliga soliga lagom blåsiga sommardagar. Värsta naturupplevelsen.

Bla bla bla. Ett j-vla tjat - det är vad jag tycker om det. Fast det säger jag förstås inte till honom. Man vill ju inte verka avundsjuk.

I alla fall har han fått mig Sverige-sugen. Jag tänker ljusa sommarkvällar och grillparty med goda vänner. Fågelkvitter. Inga mygg. Mörkblå himmel. Ljum bris. Doft av skog och hav.

Men så läser jag att solen knappt syns till, utan att det nu bara regnar i Stockholm och att Sverige kommer att invaderas av aggressiva myggor.

Och här sitter jag och trånar - efter något som inte verkar finnas just nu.

Så du kära fru Agrell, gå inte där inne med AC:n påslagen och sura för solen skiner så starkt. Det är ju ändå inte mer än 28 grader.

1 kommentar:

KARLAVAGNEN sa...

Jag vet precis hur du menar... Trista kompisar i Sverige och över huvudtaget norra europa som inte alls har förståelse för att det blir tjatigt med 30-40 graders värme varje vecka, sol och en alldeles klarblå himmel utan minsta kul molnformation att titta på... Dammigt och torrt och hett... Så synd att man ska norröver snart, ska ta fram regnställ och thermoställ!!!