måndag 2 juli 2007

Jag får nog sparken.

I knappt två veckor har jag arbetat enbart för en uppdragsgivare och avslutat alla andra kundrelationer för att verkligen kunna fokusera på uppgiften. Det går inget vidare.

Min kund är alldeles för krävande. Jag känner att jag verkligen underlevererar på dagarna. Dessutom har min uppdragsgivare svårt att uttrycka exakt vad han vill. Bara idag har han istället skrikit åt mig ett tiotal gånger. Och jag får inte heller någon A-kassa om jag säger upp mig.

Jag talar förstås om min 8 månader gamla son, som genomgick ett för honom gigantiskt utvecklingssteg idag och reste sig upp för första gången. Det innebär att min allra främsta arbetsuppgift är att stå maximalt en meter ifrån honom HELA TIDEN, vilket jag missade en halv minut när jag lagade lunch och han föll pladask med huvudet rakt ner i stengolvet och började gråta hysteriskt.

En bebis är mer krävande än alla kunder jag någonsin haft. Vem uppfann termen "mammaledig?"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Felling a little low? Know a friend who is? Help them out by letting them speak their heart out!!!

http://www.12billion.com

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym:
Sluta spamma mig!

Shadow sa...

Visst är det jobbigt med krävande chefer?!

Anonym sa...

Fyndigt skrivet!

Min minsting är drygt 1½ år och ska snart börja på dagis. Just nu är jag "ledig" på halvtid. Två lite större småttingar kan också vara ganska krävande (fast de sover ännu).

Anonym sa...

... det var nog en man som kom på termen "mammaledig"...

Mansgrisen sa...

En man säger du... Stinker manshatande feminist... Så här ligger det till: Du var mammaledig fram tills du fick ditt första barn, att ordet numer används ur sitt sammanhang är en annan femma. Detta är sant för väldigt många ord och uttryck! :)

Dessutom får mannen vara så kallat pappa ledig lika mycket som modern. Men det står väl utom tvivel att barnet blir bäst passat (i dem flesta fall) av sin moder.