tisdag 17 juli 2007

Keep smiling.

Av någon anledning funkar inte www.agrell.com så för att hitta min blogg måste man skriva http://mariaagrell.blogspot.com.

Jag ringer Network Solutions i USA för att påtala att min domän strular. Amerikanarna är förbaskat artiga som alltid. Men hjälper mig ändå inte.

Domänen står ju på min man Henrik och de hör att jag är en tjej och kan därför inte ställa säkerhetsfrågan till mig. Så för att de ska kunna undersöka måste min man ringa. Som att han har tid med det. Apa.

Jag ringer igen och tänker låtsas heta Henrik. Och jag ska hota med att stämma dem om de klagar på min feminina röst.

Självklart får jag samma artiga men ohjälpsamma kundsupportkvinna i luren. Innan jag hinner ljuga frågar hon om det är Maria...

Jag hittar på något att säga och loggar samtidigt in på vårt domänkonto online och ser att jag med en enkel knapptryckning kan ändra namnet på domänägaren. Vips står det Maria istället för Henrik.

När hon försöker avspisa mig och säger tyvärr, jag kan inte hjälpa dig, din man måste ringa, svarar jag: But I am the owner of the domain. Check for yourself.

Nu har jag fått ett ärendenummer.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Men det funkar ju nu!!!

Anette sa...

Ja detta med datorer, mitt internet har legat nere hela dan, tro vad ungarna varit rastlösa!! Men som alltid när man ringt pratat sin dåliga spanska och man får hjälp, vad glad man blir!!