söndag 1 juli 2007

Hellre tjänster än saker till partyt.

Förr i världen köpte jag alltid en ny klänning inför varje fest. Efter 15 år med en förkärlek för glamour och party har jag redan x antal svarta outfits och det känns onödigt att köpa ytterligare en.

Eftersom jag alltså inte lägger pengar på shopping och spriten är billig här i Spanien, så har jag introducerat en ny utgiftspost; servicetjänster.

Numera går partybudgeten till att försöka minimera tråkiga arbetsuppgifter (vilket många svenskar kallar lathet) och maximera njutningen.

Det lyxigaste av allt är för en partajande tvåbarnsmor är förstås att kunna sova ut på morgonen. Därför sover barnen hos en vän med barnvakten över natten. Det tackar jag allra hjärligast för. Förutom barnvakt har vi fixat städhjälp i dagarna två. Det är riktig livskvalitet för mig. Ingen klänning i världen går upp mot att slippa städa dagen efter en fest.

Jag vill också berömma de två japanska kockarna som lagar den smarriga sushin och de varma japanska delikatesser.

Själv njuter jag av min mans goda drinkar, mina vänners lyckliga skratt och den sköna musiken. Det är mina prioriteringar det - och jag gillar det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt och så gott det ser ut!

Anna Malaga sa...

Jag hâller med. Varför är det fint att köpa dyra märkesgrejer för sina pengar, men inte tjänster?
Att byra prylar mot tid tycker jag är en bra idé.
Ni verkar ha haft en härlig fest!

Anonym sa...

Ledsen för att jag inte kunde komma på festen. Ännu mer ledsen blir jag när jag inser att jag missade en fest där Henrik sitter stilla och umgås istället för att fara runt som en skållad mus... Hoppas det blir fler sådana fester.
/Nicolas