torsdag 5 juli 2007

Var finns min lojalitet?

Sedan jag flyttade till Barcelona har mitt intresse för sport ökat. I alla fall när det gäller tre sporter; fotboll, tennis och formula 1.

När jag sitter på café brukar jag smyglyssna på grannarna för att lära mig bättre spanska. Alla män pratar alltid om Messi, Eto'o, Ronaldinho och de andra herrarna i Barça. På racingbanan är det förstås Alonso som gäller och i tennis håller vi alla på Nadal.

Så vad gör vi med den kaxiga svensken? Vem ska jag tycka ha rätt i "psykbråket" mellan Robin och Nadal? Jag är ju svensk - men i tennis är det Nadal som är kungen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det jag skulle vilja vore att foerstaa vad skribenten Jonas Arnesen menar med:

"I den hade Robin breakboll – liten matchboll – fram till 6-5 då Nadal överraskade med att serva på svenskens forehand istället långt och högt på backhand vilket han annars gjorde till 75 procent i backhandrutan och nästan alltid i tidigare svåra trängda lägen."

Jaha...

Och sen borde Robin svarat med att Nadal genom sitt ordande till pressen om Robin goer kommentarer oeverfloediga om vem som aer tourens mest otrevlige spelare.

OK, nog med kvasiverklighet, aater till jobbet!

Viktoria Löwenthal sa...

Jag känner inte till söderling eller huruvida han är trevlig eller ej, han är en alltför ny stjärna på banan för att jag ska veta ngt "svenskt" om honom. Däremot har jag fått stötas och blötas med Nadal nu ett längre tag och ja, jag skulle nog säga att mina sympatier är överallt utom hos honom...

Barca - Ja!

Nadal? Noops..no way, räcker med att se honom med colacao på näsan och för hundrade gången höja ETT ögonbryn för att säga Pjuh!

Alonso+ Sorry grabben, också för dryg för min smak.

Så nä, som utlandssvensk kan man få ha sympatier lite var man vill tycker jag och när det kniper kan man ta till att man är mer katalan än spanjor så allt utanför Catalunya är som att det kunde vara Frankrike. Och dem hejar vi ju inte på, eller hur?
: )

Maria Agrell, Barcelona sa...

oj, vad du kan.

jag tycker ju bara som gubbarna på cafét. när det gäller sportsmännen alltså.

uppenbarligen har jag ingen som helst koll.