torsdag 16 augusti 2007

Maktkamp om luftrummet.

Vår familj är helt perfekt. Förstås. Speciellt jag och min man, vi bråkar aldrig. Inte en gång på alla dessa 15 år... öh, well, nästan.

Maktkampen just nu handlar om luften. Jag och barnen blir förkylda när AC:n är på under natten. Min man kan inte sova när det är varmt. Det går inte att reglera värmen i respektive rum. Vem tror ni vinner striden?

Häromdagen var jag så lycklig för att jag äntligen kunde springa efter att ha blivit frisk efter min fjärde förkylning i sommar. Imorse vaknade jag av att jag inte kunde prata. Igen.

Till mannens försvar kan sägas att han brukar laga en kopp te med honung till mig. Och ge mig en Ipren mot smärtan. Alltid något.

4 kommentarer:

Eva sa...

Vi har tejpat för luftutlåset i Ellens rum så hon slipper sova med mössa och halsduk, kanske det kan vara något för er...

Anonym sa...

Vad kan man förvänta sig av någon som proppar ner is i allt drickbart. Till och med mjölken !!!!

Shadow sa...

Samma här! Har varit på Bali men likt förbannat blivit förkyld av allför flitigt användande av A/Cn.

Evergirl sa...

Hihi.. vi har precis samma fight varje gång vi kommer till ett hotell med AC. Han skruvar ned tempraturen, jag skruvar upp den. Det värsta jag vet att komma tillbaka från en härlig dag i solen och kliva rakt in i ett kylskåp. Tack och lov somnar jag alltid efter honom, så på natten vinner jag, men jag lider med dig i detta ilandsproblem! ;-)