måndag 17 september 2007

Ny regel.

Gå till skolbussen 10 minuter INNAN den ska åka. Inte en minut efter att den har gått. Det löner sig bevisligen inte att hoppa, studsa, vinkla, skrika och gråta. Busschauffören ser mig ändå inte i backspegeln och stannar uppenbarligen inte i alla fall.

Jag minns att Mannen tagit bilen till flygplatsen på morgonen. Vad göra? Jag provar med att gråta, men det hjälper inte alls.

Harklar mig och försöker tänka. Portvakten brukar städa trapphuset på morgonen. Jag tittar på hissarna och märker att den ena verkar stå still på våning 14. Vi åker dit och tittar. Mycket riktigt, där finner jag Señor Antonio med moppen i handen. Jag berättar om mitt lilla problem och den gulliga mannen lånar ut sin bil :) Gracias.

Jag baxar in barnen och efter 1,5 timme i bilkö är vi äntligen framme vid skolan. Bara 2 minuter försenade... och lika lång väg hem igen.

Men man vill ju vara en positiv figur, så jag gläds åt att jag kunde passa på att ta en kaffe hos min kompis Lena som bor vid skolan... och efter det var det inte längre rusningstrafik så jag kunde köra hem på en kvart.

6 kommentarer:

Patri sa...

Aish då!
vad bra att ni fick låna en vill
iaf.. ta kommunalt mellan 8 - 10 på morgonen är rena helvetet här i bcn.. lider detta varje morgon...
ska skaffa mig en moped :)
Och så är juh diagonal det värsta som finns på morgonen...


Pd: Ted är sååååå söt i denna bilden!
PD: och max med :)

KARLAVAGNEN sa...

å portvakten fick en bil fulltankad tillbaka och en flaska vin eller nåt?
:-)

Maria Agrell, Barcelona sa...

30 Euro till bensin och en kram.

Anonym sa...

Bra jobbat Maria!! Du hittar alltid en lösning!

Dom är sååå söööta, dina små prinsar!! Pussar från Cecilia o Rebecca

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig!!!
Du fixar det. Tur att Antonio finns.
Kram svärmor

KARLAVAGNEN sa...

Inte illa, imorgon står han nog och blockerar skolbussen med sin bil och erbjuder skjuts! :-)