fredag 5 oktober 2007

Denna outtröttliga trötthet.

Jag undrar lite grand när jag ska bli pigg. Jo, jag är visserligen ganska pigg på kvällen och på natten. Men sällan på dagen.

Undras om det är för att Ted vissa nätter vaknar varje timme natten igenom eller för att jag har svinont i ryggen eller för att jag fortfarande (för åttonde gången i sommar) är förkyld och hostar djupt eller pga vår osköna säng eller för att jag har lågt blodtryck eller är det PMS eller dåliga järnvärden eller har jag bara blivit gammal?

Har massor med roliga projekt på gång. Fast helst av allt vill jag bara sova. Men det gör jag alltför sällan.

På dagen har jag inte tid. På kvällen passar jag på att göra allt som jag varit för trött för att göra på dagen. På natten tröstar jag Ted. Och på morgonen måste vi gå till Max skolbuss redan vid sjutiden.

Idag somnade jag i kontrollrummet precis innan jag skulle göra min nyhetssändning.

10 kommentarer:

Anonym sa...

men om ni har en portero i huset eller vad det nu heter i spanien (concierge), varför måste du gå med max till bussen? Låt porteron göra det, har svårt att se att max behöver just dig, jag skulle ha dött när jag var barn om min mamma följde med till skolbussen. Anyway, om du slutar tänka som en svensk kommer ditt liv att bli mycket enklare.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Anonym,

Vad är det för fel att tänka som en svensk?

Tack för ditt förslag och visst tror jag att vår portvakt skulle kunna hjälpa mig med det, men jag vill gärna följa med min son till bussen på morgonen, jag är ju ändå uppe och lagar frukost och packar matsäcken till båda barnen och det känns viktigt att vinka hej då när bussen åker iväg.

Varför skämdes du över din mor när du var liten? Fånigt. Lyckligtvis tycker min son om att jag och/eller min man följer med honom till skolbussen.

Vi ska köpa en skönare säng, oftare få massage, träna intensivare, försöka sova bättre och förhoppningsvis när jag frisk från förkylningen kommer jag nog att bli pigg igen.

Men tack för din omtanke i alla fall.

Anonym sa...

Jag förstår att du följer din son till bussen...det jag inte förstår är hur det är att "tänka som en svensk", jag är säker på att det finns andra mammor/pappor än du som vinkar av sina barn, svenskar eller ej.....

Maria Agrell, Barcelona sa...

Absolut, håller med.

Men jag svarade på Anonyms uppmaning:

"Anyway, om du slutar tänka som en svensk kommer ditt liv att bli mycket enklare."

Anonym sa...

Att tänka som en bra mamma tycker jag är det väsentligaste....som du gör Maria, svensk eller ej..Kram, Cecilia

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack C.

Puss,
M.

Anna Malaga sa...

Jag förstâr inte heller den första kommentaren. Är det svenskt att följa barnen till bussen? Där jag bor följer alla sin barn till bussen eller skolan...
Hoppas Ted sover bättre snart, det är verkligen skräp att inte fâ sova.

Anonym sa...

Sjuk kommentar anonym.
Säkert nån som vill jävlas, eller avundsjuk bara.... Varenda normal morsa följer sina små barn till bussen.

Anonym sa...

Du såg väldigt pigg ut på TV ialla fall, tröttheten döljde du bra. Det tär att vakna varje timme, hoppas det blir bättre snart och en bättre fas tar vid. Helena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Helena.

Tror det mest handlade om PMS och vakna bebisnätter...

Nu är jag piggare.