lördag 27 oktober 2007

På Hallowen när Ted fyller 1 år.

Hjälp mig att välja.

* Onsdagen den 31 oktober fyller Ted 1 år.
* Onsdagen den 31 oktober firas Hallowen på Max skola och föräldrarna uppmanas att hjälpa till.
* Onsdagen den 31 oktober har jag spanska lektioner.

Alternativ:
1. Ska Ted få fira sin födelsedag på dagis under dagen och med oss hemma på kvällen?
2. Ska jag fråga om Ted får följa med och titta på monstren på Max skola och hoppas att jag kan hjälpa till även om han är med?
3. Ska jag gå på mina spanska lektioner på ESADE - och strunta i både att ställa upp som engagerad förälder på Max skola eller att leka med min supersöta lilla pluttesnuttiga 1-åring på hans första födelsedag?

Vad tycker du?

6 kommentarer:

Anonym sa...

prioriteringsförslag:
1.
Max
2.
Spanskalektioner
3.
Ted (han bryr sig inte om den firas någon annan dag)

/Lars

Monica sa...

Hâller med Lars! Vi köpte inte ens presenter till Nils när han fyllde 1, och de presenter han ândâ fick dà leker han med
typ nu, ett âr senare...

liv sa...

Håller med Lars angående ettårsdag. Det går inte att vara med på allt i skolan, jag skulle höra med Max om han vill ha med dig och väga hans svar mot hur gärna du vill gå på spanska lektioner. Min man och jag brukar försöka turas om med skolaktiviteter och lämna lillebror hemma för att helt kunna vara med det stora barnet.

Ludde sa...

håller helt med Lars! Klart att du ska prioritera Max!

Anette sa...

Spanska kursen lär väl ligga sist på listan??

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag valde att låta Ted fira dagen med ballonger och compleaños feliz på dagis och matbuffé och ja må han leva på kvällen.

Själv var jag på amerikanska skolan och hjälpte till med spöklekar.