onsdag 3 oktober 2007

Mobilreklamnissar, ni har missat mig!

Häromveckan kraschade min mobil och kunde därefter bara ta emot samtal. Igår kunde den inte ens ladda upp batteriet, så det var dags att ta farväl.

Hatar långa beslutstider för inköp, så gick bara ner till köpcentret, tittade efter en Nokia eller Sony Ericsson men kom hem med en som det stod HTC på.

Har aldrig hört talas om varumärket tidigare, men den såg stilren ut, har hörlurar, kan skicka och ta emot mail, kan koppla upp sig via Wi-Fi som förhoppningsvis gör det möjligt för mig att ringa via Skype framöver och dessutom var den snygg.

En glad liten detalj är att den visar väderleken på första sidan. I vilken stad man vill. I realtid. Samt en femdygsnprognos. Så på min mobil ser jag att solen skiner i Stockholm just nu.

Men...eftersom den har Windows Mobile som operativsystem, kan jag inte byta språk vilket gör att alla menyer är på spanska. Kanske lika bra det. Så kommer jag både att kunna prata i presens och även förstå spansk datorterminologi framöver.

Sedan var det bara en liten detalj som jag funderar på...hur tusan gör man när man ska ringa på den?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att Du blir nöjd.....

Själv bytte jag ut min HTC mot en SonyEricsson P1 efter bara några månader. P1:an är jag supernöjd med, den har knappar och går att ringa med.

Hälsa Hempa.