tisdag 6 november 2007

Heja coola rara business Linda.

Min kompis Linda Bernström i Singapore varken bloggar eller använder Facebook. Nu förstår jag varför. Läser i Resumé:

Kamera, som producerar och förmedlar innehåll till mobiloperatörer, har skrivit avtal med kinesiska aggregatorföretaget 1MP. Det ger dem 50 miljoner nya användare på en gång.

Linda är "director of Sales Asia Pacific" och är den som dragit in hela affären. Hon sliter som en riktig karl... ;) You go girl. Duktiga duktiga du.

Själv så tittar jag igenom gamla fotoalbum idag och bara latar mig. Skärpning Agrell.

5 kommentarer:

la linda sa...

jag håller med dig, you go girl!!, absolut, fler sådana kvinnor vill vi ha och se. måste finnas många många därute.

Anonym sa...

Har du några tips för vad man kan göra om man åker en långweekend till Barcelona och verkligen vill lära känna staden på bästa sätt? Typiska turistgrejer, men gärna grejer som för en närmare Barcelona. (obs. gäller en familjeresa). Vore jättekul om du kunde komma med tips!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Anonym,

Jag lärde själv känna Barcelona i början med hjälp av stadens turistbussar som jag tycker är jättebra.

Lägger upp en karta över bussturerna så att du får en överblick.

För barn finns Zoo, nöjesparken Tibidabo samt Akvariet i hamnet. Dessutom kan barn gilla Miró museet tror jag.

Hoppas ni får en härlig helg.

Pippi med Damp sa...

Hmmm, själklart e det positivt att se kvinnor i arbetslivet, på positioner där vi normalt sätt bara funnit män. Men vad är det för fel med att ligga på soffan å kolla foton?? Är man bättre som människa för att man presterar och är "duktig"?

DeepBlueSea sa...

Jo Lisa, jag tycker det är positivt att alla som VILL nå höga tjänster också KAN göra det.

De som vill ligga på soffan får gärna göra det också...