tisdag 20 november 2007

Synkronicitet?

Vi mötte Lassie x 2.

Dagen innan jag flyger till New York så pratar jag med min nära vän Charlotte som jag känt sedan vi var 7 år gamla. Hon bor nu i Costa Rica, men för tre veckor sedan var hon också i New York.

Under samtalet nämner hon att de såg en musikal på Broadway, men ingen känd artist var med i uppsättningen, utan istället satt den där skådisen som var med i Fyra bröllop och en begravning några rader intill i publiken. Vi konstaterar att det var Andie MacDowell.

Dagen därpå när Lena och jag väntar på bussen från Newark Airport så går samma Andie MacDowell förbi oss och ställer sig i taxikön. Kändis-Stockholmsuppfostrad som jag är försöker jag att inte titta, men lyckas inte helt för våra blickar möts.

Vilket märkligt sammanträffande att den närmsta fysiska kontakt jag just nu har med min goda vän som jag träffade nästan varje dag under hela min 12-åriga skoltid är att när hon flyger till New York från Costa Rica så stöter hon ihop med Andie MacDowen på Broadway och tre veckor senare när jag flyger till New York så möter jag samma kändis vid taxikön på Newark Airport.

Andie är den person som träffat oss båda senast, vår gemensamma länk. Så oväntat udda.

Inga kommentarer: